Isnin, 5 Januari 2009

Sila Tuntut Sijil...

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera.

Sebelum meneruskan tajuk diatas, elok kami nyatakan mengenai PERTAMA. Untuk menjelaskan kekeliruan yang timbul. Mungkin kami tidak nyatakan awal-awal lagi rasanya. Pada post yang ke 2, ada dinyatakan bahawa PERTAMA di tubuhkan atas rasa tanggungjawab yang diberikan oleh Presiden MGTF sendiri iaitu Master Amir Md Noor untuk menubuhkan persatuan bagi memayungi dan memantau sebarang aktiviti-aktiviti Taekwon-do MGTF di Negeri Perak ini. Bermula dari 2006 di Sekolah Kebangsaan Tanjong Malim hingga sekarang, semua ujian peningkatan talipinggang dikendali oleh Presiden MGTF Master Md Noor. Bahkan ujian peningkatan Talipinggang Hitam pun dilakukan oleh Tuan Presiden. Boleh rujuk pada posting sebelum ini. Ujian kenaikan Talipinggang tahun ini juga akan dilakukan oleh Tuan Presiden, Insyaallah. Contoh sijil yang mengandungi Nama Master Amir Md Noor akan di'paste' dibawah.

Ok, kita kembali kepada tajuk asal. Memandangkan musim persekolahan pun sudah bermula. Maka dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa kelas PERTAMA Taekwon-do MGTF untuk tahun 2009 akan bermula pada

Hari: Sabtu
Tarikh: 10 Januari 2009
Masa: 3 petang
Tempat: Bangunan IPSI, Universiti Pendidikan Sultan Idris Tanjong Malim

Di samping itu juga kepada para pelatih yang belum mengambil sijil anda sila ambil/tuntut sijil anda pada hari tersebut.

Ini contoh sijil Talipinggang Hitam 1st Dan yang telah difotostat. Sila klik pada gambar untuk paparan yang lebih besar.

Mengapa Para Pelatih PERTAMA Perlu Menuntut Sijil Masing-masing?
1. Kebanyakkan para pelatih ini terdiri dari pelajar IPT, Sekolah Kebangsaan atau Rendah, jadi sijil-sijil ini menunjukan bukti keaktifan para pelatih dalam Kokurikulum(Taekwon-do,) bukan hanya Taekwon-do sahaja, bahkan saya percaya aktiviti luar yang lain juga mempunyai sijil penyertaan sendiri.
2. Pemangkin semangat pelatih bahkan berbaloi dengan usaha gigih selama ini. Sebagai bukti juga jika para pelatih ingin melanjutkan pelajaran keperingkat yang lebih tinggi. Sijil ini merupakan MERIT kepada permohonan anda.
3. Tambahan pula ditandatangani oleh :

Lt. Commander Master Amir Md Noor SMS, AMP
8TH DEGREE BLACKBELT
WORLDMASTER INSTRUCTOR/EXAMINER
PRESIDENT MGTF
merangkap
PENGARAH
BAHAGIAN PEMBANGUNAN DASAR
KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA

4. Sesetengah ibu-bapa memang suka menggantung sijil-sijil anak-anak di rumah. Sebagai hiasan, bukti bahawa anak mereka aktif dan berjaya dalam bidang yang diceburi. Jika ada tetamu datang, bolehlah menunjukan sijil-sijil tersebut. Ibubapa sendiri merasa bangga jika tetamu menatap sijil walaupun tetamu tidak memujinya.
5. Sebagai memenuhi saranan Master Amir sendiri yang menyatakan di Ujian Talipinggang yang terakhir 9 Nov 08 yang lalu. Beliau mengatakan bahawa pelajar yang telah MENJELASKAN YURAN dan menduduki grading adalah berhak untuk menuntut sijil mereka.
6. Dll

Sekian BuaT Paparan masa ini.

Tiada ulasan: