Khamis, 15 Januari 2009

Kelas 10hb Januari 09

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Alhamdulillah…dengan keadaan cuaca dan bulan yang baik ini, bermula sudah latihan Taekwon-Do kali pertama bagi sesi 2009. Kehadiran pelatih-pelatih dan sambutan pelatih baru amatlah menggalakkan dan memberangsangkan (bukan rangsang atau berahikan ok?!) hehehe...

Namun terdapat beberapa kekangan dari segi masa dan waktu dimana sebahagian lagi pelatih lama belum mendaftarkan diri…apepun Terima Kasih kepada ibu bapa yang telah memaklumkan lebih awal mengenai ketidakhadiran pelatih2.


Antara sebab-sebab tak dapat hadir…

1. Sebahagian besar pelatih Power Ranger kids telah dihadapkan ke Tok Mudim(baru sunat mase itu bulan 12).

2. Sebahagian besarnya juga dikalangan anak2 pensyarah dan staf2 UPSI dimana pada bulan ini terdapat program yang melibatkan badan kebajikan staf dan anak2 kakitangan.

3. Ada yang tukar sekolah/berpindah.

4. Sesi sekolah dah bermula…menurut Sir Ewan semasa meeting aritu kebetulan dibawanya Takwim Sekolah dan PPD…Ayamakkk banyaknyer program sekolah…maka hari ni ada Kem Bestari Solat.. dan yang mengharukan, ade jugak adik2 yang cilok balik awal b`coz nak datang Taekwon-Do… Semangat tu... Semoga semangat yang berkobar-kobar itu dapat diteruskan sampai bila-bila. Insyallah


Walaubagaimanapun kehadiran tetap ok… Pelatih Blackbelt hampir kesemua turun, 4 orang lagi…next week. Pelatih colorbelt hampir 50 orang, majoritinya hadir dengan semangatnya.

Sebahagian dari pelatih Talipinggang Kuning

Sesi latihan dimulakan dengan taklimat kepada semua pelatih termasuk ibubapa, mengenai perjalanan jadual latihan dan prosedur kelas. Turut hadir Prof Madya Dr Kamarulzaman selaku Penasihat. Terima kasih Prof kerana sudi hadir.

Sebelum bersurai diadakan sedikit sesi Free Sparring sebagai pendedahan untuk pelatih-pelatih baru. Hampir semua terlibat dalam sessi ini. Berbagai gaya dikeluarkan seperti sempoi, Tai Chi, dan yang macam Power Ranger pun ada... Cuma gaya Naruto belum keluar lagi.

Saya Hensemkan?

Tiada ulasan: