Isnin, 25 Mei 2009

PERTAMA di Bukit Beruntung

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Alhamdullilah, buat kali pertama pelatih-pelatih PERTAMA berkaloborasi dengan para pelatih SMARTS dalam demo sempena Karnival Belia kawasan Hulu Selangor. Ini juga kali pertama pelatih PERTAMA berdemo di luar kawasan Tanjong Malim. Untuk makluman Hulu Selangor ini bukan la kawasan yang hulu yang terperuk jauh seperti di pendalaman hutan belantara. Hulu Selangor merupakan salah sebuah daerah di Negeri Selangor. Kira besar juga lah daerah ni, daerah ni mengandungi beberapa mukim dan pekan besar atau kecil. Yang biasa orang dengar tu pekan Kuala Kubu Bahru, Batang Kali, Hulu Yam, Sungai Choh, Bukit Sentosa, Kalumpang dll.

Ok, Kami bertolak dari Tanjong Malim ke Bukit Beruntung dalam jam 3.45 petang dengan 2 buah kereta. Sir-sir la yang bawa kereta… Takkan pelatih nak bawak kereta pulakkan?…. Sampai di Bukit Beruntung dalam 4.15petang dan terus ke tapak karnival. Luas juga tapak karnival ni ya?… Kelihatan banyak juga khemah-khemah. Ingatkan SMARTS punya tempat di khemah, rupa2nya di salah sebuah gerai. 1 usaha yang bagus dari SMARTS dengan memaparkan info mengenai Taekwon-do dan SMARTS sendiri. Kelihatan ringkas tetapi maksud tercapai. Bersebelahan gerai SMARTS kelihatan Pertubuhan Silat Sendeng Batawi.

Dalam 4.45 petang semua ahli beladiri yang akan membuat demo sudah berbaris. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan dan doa. Kemudian demo mulakan dengan Seni Silat Gayung Tapak Lima, Sendeng Batawi dan akhirnya demo Taekwon-do.

Terima Kasih kepada SirN kerana meletakkan para pelatih kami di hadapan sekali. Mana tak letak kat depan semua yang datang tu talipinggang hitam. Tu taktik tu, taktik.. supaya kami berada di depan. Hehehehehe. Lain kali kami buat lagi. hihi

Memandangkan setiap kumpulan diberi hanya 5minit untuk demo maka ada beberapa acara tidak dapat dilaksanakan. Malah ada persembahan Pattern, 1 Step Sparing dan Sparring di lakukan sebelah menyebelah. Nak jimat masa punya hal. Walaubagaimanapun berjaya dan mendapat tepukan ramai. Lagu masa demo tu memamg lagu dalam Wong Fei Hung, tak tau camner dan sapa yang suruh bukak lagu tu... Lanjutan dari demo tu ada dalam blog Sir N.

Kemudian kami bertolak ke jamuan ringkas di Restoren Anjung. Tetapi sebelum tu sir-sir pergi melawat Dojang SMARTS. Satu usaha yang bagus dan kami doakan agar Dojang Sir N ‘meletup’ di masa akan datang. Kemudian menjamah selera di Anjung. Dalam pukul 7petang kami bertolak pulang ke Tanjong Malim. Terima Kasih SirN atas jemputan untuk demo. Semoga kerjasama antara SMARTS dan PERTAMA akan berterusan di masa-masa akan datang.

Sir-Sir ni pun nak juga bergambar.

Tiada ulasan: