Jumaat, 3 April 2009

Kemalangan Kecil

Assasalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Pada 1 April yang lepas dalam 9.30pagi Sir Iwan dan isteri telah terlibat dalam kemalangan. Motosikal berlanggar dengan kereta punya kes la ni. Sir Iwan menbonceng motorsikal dengan isterinya, dalam perjalanan ke pekan untuk menempah set Rehal, banner seminar dan whiteboard untuk program pembanguna kanak-kanak dan menunggang 40km/j dengan agak perlahan. Mana tak pelahan, kang bawa laju-laju kena cubit dengan isterinya pulak.. (psstttt Isteri Sir Iwan garang tau! hihihihi.. Sowie gurau jer.. hihi)

Alhamdullilah, kemalangan yang menimpa Sir Iwan dan isteri tidak la seserius mana yang disangka. luka ditangan sampai nampak isi dan isterinya cedera di jari tangan. Walaupun tidak serius, terpaksa juga pergi ke klinik untuk mendapat rawatan kecemasan dan perlu berulang untuk cuci luka 2x sehari. Sir Iwan berjaya mendapat MC selama 3 hari. keadaan skuter sir iwan sampai bengkok handle lah kena dada sir iwan dan kalu tgk dada dia macam tatu sebaris biru, badan lebam sana cini, kaki tangan dah mcm oku jalannyer. dengar kate kena tukor baru handle tuh..ramai sahabat2, pelatih2 yg dtg menjengah tak kire dimana. kalu dgr sir iwan ada di kedai makan ke situ dtg nyer dorang..tq 2 sir azhari yang berada di tempat kejadian semasa berlaku kemalangan dan sir ipin yang bawa gi hosp slim serta individu yang terlibat. dgr kata kekanda dan pengerusi pun turun padang bila dpt call sir iwan eksiden. cam kilat sampai. terdiamlah hamba Allah yang langgar tuh.

Pada petang kejadian kemalangan Sir Iwan selepas balik dari x-ray di hospital slim beliau berkesempatan ke MRSMF untuk melihat dan membantu latihan Taekwon-do disana. Lihat tu, selepas kemalangan pun masih bersemangat untuk hadir memberi latihan kepada para pelatih. Semoga semangat begini kekal membara hingga akhir hayat. Insyallah.
Kami doakan Sir Iwan suami isteri cepat sembuh.

1 ulasan:

Sharifudin berkata...

Semoga cepat sembuh dan lain kali jgn bawak 40km/hr.. bwk la 180km/hr ker baru la org x leh langgar hu..hu.. Aper2 pun semoga accident ni x menghalang utk tukar ke moto yg lagi besau . By the way ..Sori PDA kong ..no HP kengkawan sumer ilang ..x spt nk sms.