Khamis, 16 April 2009

Seminar Asas Taekwon-do 2009

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera
Alhamdullilah, Syukur pada Allah SWT kerana pada 4 April 2009 yang lalu, PERTAMA dengan kerjasama Pejabat Pelajaran Daerah Batang padang dan Kelab Taekwon-do Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS) berjaya menganjurkan Seminar Asas Taekwon-do. Sessi yang bermula pada jam 9.00 pagi di Dewan Kuliah Utama PSAS dengan ucapan dan upacara perasmian. Perasmian diadakan oleh Timbalan Pengarah PSAS dan upacara pemecahan papan sebagai simbolik acara perasmian juga dijalankan sendiri oleh Timbalan PSAS.

Sesi Ikrar dan Pertukaran Cenderahati

Aksi Anak-anak kecil.

Seminar ini disertai oleh para pelatih PERTAMA, Pelatih dari MRSMF dan Pelajar PSAS. Setelah selesai acara Perasmian, kemudian para peserta bergerak ke Pusat Sukan PSAS.
















Master Amir memberi tunjuk ajar.

Sessi seminar dan latihan dikendalikan sendiri oleh Presiden MGTF sendiri iaitu Master Amir Mohd Nor. Latihan bermula dari asas gerakan seperti asas kekuda, melangkah, tumbukan, tangkisan dan tendangan. Kemudian di ikuti oleh pembetulan Pattern oleh Master Amir sendiri dari peringkat asas talipinggang putih hingga ke talipinggang hitam darjah pertama.

Apa yang direnungkan tu Sir?..

Seminar pada sesi pagi ditamatkan pada jam 12.45 tengahari dimana Master Amir Mohd Nor perlu menghadiri Acara Perasmian di Kejohanan Terbuka Traditional Taekwon-do Academy (TTA) di The Summit. Untuk pengetahuan tuan-tuan, PERTAMA telah menyusun program Seminar ini sejak dari bulan Disember 2008 yang lepas. Kami tidak menyangka tarikh yang dipilih adalah bertindih dengan tarikh Kejohanan Terbuka TTA. Jadi tidak dapat Pihak PERTAMA berkesempatan untuk menghadiri kejohanan tersebut.

Banyaknya Kuning...

Sesi petang sepatutnya kendalikan oleh Sir Eizam, tetapi memandangkan Sir Eizam mempunyai keperluan yang timbul pada saat akhir, seminar diteruskan juga oleh Sir-sir PERTAMA termasuk Sir Firdaus 2nd Dan. Alhamdullilah walaupun secara "bidan terjun" semua berjalan lancar.

Sir-Sir PERTAMA bersama Pegawai PPD

Bersama Master Amir

Sapa pulak ni?...

Tiada ulasan: