Isnin, 23 Mac 2009

Tahniah!!

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Entry kali ini adalah untuk memberi laluan kepada pelatih PERTAMA yang berjaya menempa nama di Sekolah semasa Temasya Sukan, 1 MAC 2009, Ahad yang lepas. Pelatih yang dimaksudkan ialah Nur Ameera Mahadzir. Untuk makluman semua, pelatih ini bersekolah di Sekolah kebangsaan Tanjong Malim (SKTM).

Untuk makluman juga, hari sukan SKTM adalah jatuh pada hari Ahad, 1 Mac 2009. Pada masa yang sama berlangsungnya Kejohanan Taekwon-do Terbuka UiTM Pulau Pinang iaitu pada 28 Febuari - 1 Mac 2009. Para pelatih PERTAMA ini sememangnya bersemangat untuk menyertai kejohanan walaupun waktunya bertindihan dengan hari Sukan di sekolah atau ada apa-apa aktiviti sekolah, jika mereka sempat hadir, mereka akan hadir. Memang bagus punya semangat. Semoga kekal sampai akhir hayat.

Untuk kejohanan Taekwon-do di UiTM Pulau Pinang ini kebanyakkan pelatih sekolah rendah bertolak pada petang Jumaat dan tiba di Pulau Pinang pada malam atau tengah malam. Mana tak sampai tengah malam, yang naik van takkan nak "beset" sampai 150km/j kot? Meter van tu pun cuma 140km/j je. Laju-laju pun 120km/j je. Memang la sampai tengah malam. Kesian sir yang bawa van tu, dah la 7-8 tahun yang lepas kali terakhir bawa van. Masa ini pula kena bawa pelatih ke Pulau Pinang. Walaubagaimanapun Alhamdulillah semua selamat pergi dan pulang.

Pada hari pertama kejohanan di UiTM itu, acara untuk pelajar-pelajar sekolah rendah bawah 12 tahun diadakan dan barjaya diselesaikan dengan jayanya. Jadi bagi pelajar SKTM yang meyertai hari sukan bertolak balik pada petang atau malam itu juga ke Tanjong Malim. Jarak antara UiTM Pulau Pinang dan Tanjong Malim lebih kurang 250km. Dalam masa 2 hari ulangalik, jauh tu. Siapa yang tak biasa jalan jauh, memang penat yang amat sangat bila sampai Tanjong Malim.

Alhamdullilah walaupun
sudah berjam-jam dalam kenderaan, kemudian terlibat dalam pertandingan Taekwon-do dan pulang semula ke Tanjong Malim, masih ada yang berjaya mendapat pingat pada hari sukan SKTM.

Mari kita berkenalan dengan pelatih tersebut:-
Nur Ameera Mahadzir - Pelajar 6 Amanah SKTM
EMAS - 400 meter, 4X200 Meter dan Tarik Tali
Perak - Lompat Tinggi dan Lompat Jauh
Temasya Sukan SKTM

Walaubagaimana pun seorang pelatih PERTAMA yang merupakan pelajar dari Sekolah Kebangsaan Methodist (SKM) juga menempa nama di Anugerah Pelajar Terbaik Tahun 3 2008 di SKM. Pelajarnya adalah

Nur Syuhadah Ariffin - Pelajar 4 Nilam SKM
Pelajar Terbaik PJK
Anugerah Pelajar Terba
ik Tahun 3 2008

Nur Ameera & Nur Syuhadah

Tahniah di uca
pkan!!

Tiada ulasan: